štvrtok 29. februára 2024

Asistenčné služby k poisteniu PZP má každý klient v cene poistky

Viete, že máte k Vášmu PZP aj asistenčné služby ? 

a viete ako ich využiť ?

Prinášame Vám malý prehľad, a informáciu o možnostiach využitia asistenčných služieb poisťovní.

Možno mnoho motoristov aj vie, ale je dosť aj takých, ktorí netušia, že k svojmu PZP majú zakúpené aj asistenčné služby, ktoré im majú pomôcť v situáciách, keď nie každý vie zachovať chladnú hlavu a zorientovať sa pri napríklad dopravnej nehode. Ako treba postupovať, ako si privolať pomoc, odťahovú službu, opravu alebo inú pomoc na cestách.

Prakticky všetky poisťovne majú k svojmu produktu PZP aj asistenčné služby. Je to vždy uvedené aj v poistnej zmluve a klient zvyčajne dostáva od poisťovne aj asistenčnú kartičku s kontaktmi pre prípad potreby využitia týchto služieb. Rozsah a krytie asistenčných služieb je taktiež súčasťou podmienok poistenia ako príloha k zmluve.

Bývajú spravidla základného rozsahu, tie sú vo všetkých PZ, ale aj rozšírené, ktoré si klient pri uzatváraní svojej poistnej zmluvy môže prikúpiť za príplatok. Ale môžu mať pre motoristu obrovský prínos, ktorý ocenia klienti až pri ich využití.

Pri výpočte svojho nového poistenia na našej online kalkulačke mojepzp.sk sa Vám zobrazia k ponukám poisťovní aj samotné asistenčné služby, ktoré si môžete rozkliknúť a vidieť tak aj plný rozsah a krytie vybranej verzie asistenčných služieb poisťovní.

Jedná sa o pomoc poisťovne klientom pri dopravne nehode, poruche a iných nepríjemných situáciách, keď sa odborná rada naozaj zíde. Ide o pomoc po telefóne niekedy v podobe porady, ale aj zorganizovania pomoci na ceste, napríklad odťahovku vozidla, opravy a iných veciach súvisiacich s poisteným vozidlom, alebo jeho posádkou.

Keďže klienti dostávajú od poisťovne tzv. asistenčnú kartičku, sú v nej uvedené kontakty na príslušné služby a na týchto môžu klienti komunikovať svoj problém a dožadovať sa  príslušných služieb v dohodnutom rozsahu podľa svojej poistnej zmluvy.

Kontakty na jednotlivé asistencie samotných poisťovní nájdete na asistenčných kartičkách, na webových stránkach poisťovní a prinášame Vám aj zoznam kontaktov aj my na našej online kalkulačke mojepzp.sk kde sa môžete informovať a samozrejme v rámci možnosti Vám ochotne pomôžeme a poradíme v prípade potreby.

Asistenčné služby podľa poisťovní :

Allianz Assistance      -                                           +421 2 50 122 222

Generali a.s.               -  volania zo Slovenska:        0800 121 122

                                        volania zo zahraničia:       +421 2 58 57 22 66

ČSOB a.s. asistencia AXA ASSISTANCE CZ, s.r.o.,+421 2 4445 0050

Kooperatíva a.s. asistencia -                                    +421 2 5729 9999

Komunálna poisťovňa a.s. -  Slovakia  tel. volania zo Slovenska 18 118

                                                           zo zahraničia  +421 2 6353 2236

UNIQA a.s. asistenčné služby                                   +421 2 58 252 188 

UNION a.s. asistenčné služby, volania zo SR           +420 2 9633 9644

                                             volania zo zahraničia -  +420 2 9633 9644

Wustenrot asistečné služby – tel. kontakt -            +421 2 5788 9333

Pillow poisťovňa - asistenčné služby, tel. kontakt:  +420 251 032 862  



Vaše mojepzp.sk

piatok 23. februára 2024

Prečo využiť práve Mojepzp.sk a poistiť sa online

              Prečo využiť práve Mojepzp.sk a poistiť sa online

Vyskladajte  sami svoje poistenie podľa vlastných potrieb. Stačí využiť online porovnávač a kalkulačku poistenia www.mojepzp.sk - rýchlo a jednoducho.

Porovnáme Vám aktuálne ceny poistenia, využijete najvyššie dostupné zľavy a bonusy a poistenie uzatvoríte vo vybranej poisťovni platné okamžite, alebo s odloženým začiatkom cca 40 dní.

Viac ako 80 % záujemcov s našou kalkulačkou ušetrí aj viac ako 30 %. Je potrebné zadať do kalkulačky len nevyhnutné údaje pre výpočet ponúk všetkých poisťovní podľa druhu poistenia.

Všetky údaje sú chránené najmodernejším spôsobom a tak celkom bezpečné. Vidíte ich len Vy a poisťovňa.

Vyberte si Vašu najvýhodnejšiu ponuku, vyberte a využite možnosti pripoistení k základnému poisteniu, alebo si uzatvorte základné najlacnejšie poistenie.

Výber je len na Vás



Ak potrebujete poradiť : poradíme Vám s výberom, pomôžeme s poistnou udalosťou, alebo správou Vášho poistenia / zmena, ukončenie starej poistnej zmluvy /.

Využite tel. čísla, alebo emaily, prípadne nás môžete navštíviť v našej kancelárii.

Vaše mojepzp.sk

              

štvrtok 8. februára 2024

rady a tipy ako postupovať pri dopravnej nehode

Ako funguje PZP pri dopravnej nehode: Podrobný postup pri nahlásení škody

Mať uzavreté PZP na svoje vozidlo musí každý držiteľ auta, alebo iného vozidla, ak ho používa v cestnej premávke. Vybrať si výhodné PZP Vám umožní online nástroj na porovnanie ponúk s možnosťou uzavretia poistnej zmluvy, tzv. online kalkulačka poistenia www.mojepzp.sk.

Je to taký vankúš pre finančnou „ katastrofou „ ktorý Vám ušetrí starosti, ak by ste boli vinníkom dopravnej nehody, alebo aj len škodovej udalosti.

Je preto dôležité vedieť aj ako postupovať v takom prípade, ak sa niečo takéto stane a predísť tak väčším škodám a prípadnému nevyplateniu škody zo strany poisťovní.

Aby ste teda nikde neurobili chybu a predišli nielen veľkým finančným stratám, máme pre vás postup, ako v takýchto situáciách konať.

Ako postupovať pri dopravnej nehode?

Aby ste krízovú situáciu zvládli nielen bez následkov na fyzickom, ale aj psychickom zdraví a všetko prebehlo tak, ako má, okrem dobrého povinného zmluvného poistenia auta by ste mali  zachovať aj pokoj a postupovať podľa dôležitých bodov.

Bezpečnosť je na prvom mieste

Po nehode zastavte auto na bezpečnom mieste, zapnite výstražné svetlá a ak je to možné, označte priestor. Vozidlo je vhodné umiestniť niekde mimo jazdnej dráhy na krajnicu alebo do bezpečnej vzdialenosti od dopravného prúdu. Aj keď sa domnievate, že je nehoda iba nepatrná, zastavenie auta je v prípade kolízie nevyhnutné. Útek z miesta nehody je navyše klasifikovaný ako trestný čin.

Ak ste v poriadku a auto má svoje bezpečné miesto, skontrolujte všetkých účastníkov nehody, či nemajú zranenia. V prípade ich výskytu obratom volajte záchrannú službu.

Získajte všetky potrebné informácie

Výmena kontaktov s ostatnými účastníkmi nehody, fotografovanie škody na vozidlách a iné formy evidencie nehody, ktoré môžu byť užitočné pre políciu, poisťovňu aj právne konanie, je ďalším dobrým krokom, ktorý by ste mali urobiť.

V prípade osobných údajov a kontaktov sú dôležité:

Meno a priezvisko

Adresa

Telefónne číslo

Informácie o poisťovni a číslo PZP

ŠPZ vozidla

Fotografie škôd

V prípade fotografickej dokumentácie – sa pokúste získať aj širokouhlé snímky, ktoré ukazujú celkový kontext miesta nehody. Zaznamenajte aj dôkazy, ako sú stopy od pneumatík, poškodené cestné vybavenie alebo iné predmety. Ak sú viditeľné zranenia, so súhlasom postihnutých zaevidujte aj tie.

Nezabudnite na aktuálne počasie, svetelné podmienky a stav cesty. Zaznamenajte aj špecifikácie miesta nehody: križovatky, dopravné značky, svetelné signály a iné relevantné detaily. Pokiaľ ste si všimli nejakých svedkov nehody, požiadajte ich o kontaktné informácie.

V prípade popisovania nehody je dôležité, aby k nemu došlo čím skôr, kým sú údaje aj vo vašej pamäti ešte čerstvé! Správne zhromažďovanie všetkých týchto a iných informácií môže byť v prípade hrozivo vyzerajúcej situácie rozhodujúce.

Privolajte políciu

V prípade vážnejšej nehody alebo v prípade nesúhlasu medzi účastníkmi volajte políciu, ktorá môže situáciu lepšie vyjasniť! Tú by ste mali kontaktovať aj v prípade ľahších či vážnejších zranení. Rovnako a veľmi podobne to funguje aj pri poškodení motorového vozidla. Polícia je nutná aj pri výraznom zásahu havárie do premávky na ceste.

Nielen u nás, ale aj v mnohých iných krajinách je volanie polície dokonca povinné pre samotné účely uplatnenia povinného zmluvného alebo havarijného poistenia. Orgány činné v trestnom konaní informujte o aj počte vozidiel a osôb zapojených do nehody, a ak dôjde k zraneniam, poskytnite informácie o závažnosti týchto zranení.

Pre vašu lepšiu obhajobu si zdokumentujte aj príchod polície. Požiadajte o číslo hlásenia alebo záznamu o nehode, ktorý polícia vytvorila, prípadne požiadajte o kontaktné údaje príslušníkov polície, ktorí nehodu  riešili.

Nahláste škodu z poistenia PZP, ak ste vinník

Na záver, určite kontaktujte aj svoju poisťovňu. Po dopravnej nehode môže byť práve hlásenie škody vašej poisťovni rozhodujúcim krokom k tomu, aby ste získali spravodlivú náhradu za vzniknuté škody.

Aby bol ale tento proces čo najhladší, je dôležité tiež vedieť, ako správne v tomto smere postupovať. Mnohé poisťovne majú non-stop linky na hlásenie nehôd a škôd. Môžete sa tiež obrátiť na svojho poisťovacieho agenta alebo zástupcu.

Dôležité tipy na záver

Nikdy neprihlasujte vinu pred poisťovňou, než budú všetky okolnosti dôkladne preskúmané. Uchovávajte si všetky doklady a informácie, ktoré súvisia s nehodou, na jednom mieste.

Ak máte pocit, že náhrada od poisťovne nie je spravodlivá, môžete sa obrátiť na nezávislého odborníka alebo právnika, ktorý vám pomôže s ďalším postupom.

Včasné a správne nahlásenie škody poisťovni zabezpečí, že budete chránení a dostanete spravodlivú náhradu za vzniknuté škody na vašom vozidle.



Vaše mojepzp.sk


piatok 2. februára 2024

Ako je to s platením poistného plnenia z PZP ? Dodržiavajú poisťovne lehoty na úhradu ?

 

Zaujímavosti a informácie z poistenia PZP

Ako je to s platením poistného plnenia z PZP, dodržiavajú poisťovne lehoty na úhradu ?

Poisťovne musia zaplatiť peniaze z povinného zmluvného poistenia načas, inak má poškodený nárok aj na úroky z omeškania. Tak rozhodli niektoré súdy a poškodený by mal mať nárok na úrok z omeškania odo dňa, kedy si svoj nárok uplatnil. 

Je to téma o ktorej sa mnoho diskutuje pretože skoro každý z motoristov pozná, alebo zažil prípad, keď bol buď poškodený, alebo vinníkom pri vzniku škodovej udalosti v súvislosti s motorovými vozidlami a každý motorista je povinný mať a platiť aj povinné zmluvné poistenie pre prípad škody, ktorú môže svojim vozidlom spôsobiť.

Niektorí to už zažili aj viackrát a majú s tým svoje skúsenosti. Veľakrát sa dozvedáme aj my od našich klientov z mojepzp.sk, že tá ktorá poisťovňa ešte nezaslala peniaze ako poistné plnenie a „ naťahuje čas „ a podobne. Obracajú sa na nás so žiadosťou o pomoc, aby sme v poisťovni pourgovali platbu a podobne. Samozrejme, že to pre našich klientov aj robíme a častokrát aj úspešne.

Ako je to ak poisťovne naťahujú čas ?

Ide o starý problém, ktorý sa rozoberá pri pivku aj v domoch a kanceláriách a na ktorý už reagovali aj súdy v SR.

Podobné rozhodnutie vydal napríklad vlani v septembri aj Ústavný súd SR. „Ak poškodený žaluje priamo poisťovňu, na priznanie úroku z omeškania sa vzťahujú ustanovenia, podľa ktorých sa poisťovňa dostáva do omeškania bezprostredne po tom, ako si poškodený u nej uplatní svoj priamy nárok na náhradu škody,“ rozhodol súd.

Ústavný súd riešil prípad, keď krajský súd neuznal úroky z omeškania, pretože podľa neho platí znenie zo zákona o povinnom poistení. Ak by sa postupovalo podľa jeho výkladu, poškodený by mal nárok na úroky z omeškania až po doručení právoplatného rozhodnutia súdu o výške náhrady škody poisťovateľovi. Aj to len v prípade, že súd neurčí inú lehotu na preplatenie škody. To bolo Ústavným súdom vyhodnotené ako nesprávny výklad dotknutých ustanovení zákona o PZP.

Ústavný súd tvrdí že úroky sa podľa neho uplatňujú odo dňa, kedy si poškodený na škodu uplatnil nárok. Nepočíta sa do toho len obdobie troch mesiacov na šetrenie poistnej udalosti a 15 dní na výplatu. „Tým však nemá byť dotknutý rozsah poistného plnenia, ktorým je krytie nárokov poškodeného na náhradu škody spôsobenej prevádzkou dopravného prostriedku, ktorá pre štandardné odškodnenie na seba viaže aj povinnosť platenia úrokov z omeškania. Každý škodca by mohol logicky bez sankcie oddialiť riešenie škody odkazom na súd a neprijateľnosť takejto konštrukcie umocňuje aj predstava, že čím dlhší súdny proces, tým lepšie pre škodcu,“ tvrdí Ústavný súd SR.

Trojmesačná zákonná lehota na vybavenie prešetrenia poistnej udalosti a na to nadväzujúca 15-dňová lehota na plnenie má podľa súdu svoje opodstatnenie. Na jednej strane dáva poisťovni čas na to, aby dokázala škodu prešetriť, no nemá jej pomáhať vyhnúť sa plateniu úrokov z omeškania.

Výkladom tohto ustanovenia možno dospieť k záveru, že úroky z omeškania po uplynutí trojmesačnej lehoty sú poisťovne povinné poškodenému vyplatiť bez toho, aby o to poškodený požiadal spolu s poistným plnením aj v prípade, keď o výške poistného plnenia nerozhoduje súd. Je tomu tak preto, že úroky sa po uplynutí lehoty troch mesiacov stávajú súčasťou poistného plnenia.

Informácie prevzaté z portálu Finsider.sk

Vaše mojepzp.sk