ASISTENČNÉ SLUŽBY a ich využitie motoristami v praxi.
Z praxe, ale aj z informácií klientov a motoristov ale aj poisťovní boli zistené zaujímavé skutočnosti o asistenčných službách poisťovní a o ich využití v bežnej prevádzke.
Samotné poisťovne informovali, že klienti menej využívajú tieto služby, ktoré sú súčasťou každého poistenia vozidiel, či už havarijného poistenia, ale aj PZP.
Klienti často vyriešia nejaký problém s vozidlom sami a svojpomocne, za pomoci známych, a priateľov, hoci práve na takúto pomoc slúžia asistenčné služby k poisteniu vozidiel.
Ak máte poistenie PZP, alebo havarijné, tak na 100% máte k nim aj asistenčné služby, ktoré môžete využiť v prípade porúch, alebo nebodaj dopravnej nehody a pod.
Samozrejme že k PZP sú tieto „ chudobnejšie „ v porovnaní s havarijným poistením, ale stále je to pomerne veľká pomoc pri takých náročný situáciách.
Ak sa Vám pokazí vozidlo, ale aj pri tom horšom prípade máte nárok na pomoc od svojej poisťovne a je dôležité to aj vedieť využiť.
ASISTENČNÉ SLUŽBY – na čo slúžia a ako ich využiť.
Asistenčné služby sú väčšinou poisťovní automaticky poskytované služby k poisteniu motorových vozidiel . A veľa vodičov na asistenčné služby v ťažkej situácii zabúda respektíve možno ani nevie, že ich má zahrnuté vo svojej poistke na auto. Služba funguje na telefóne 24 hodín denne doma aj v zahraničí a zabezpečuje pre motoristov pomoc práve v spomínaných situáciách, keď máme problémy s naším vlastným, alebo požičaným vozidlom. Niektoré úkony dokonca čiastočne, alebo úplne hradí za poisteného .
Povinné zmluvné poistenie (PZP) musí mať zo zákona každé motorové vozidlo, takže vždy sa dajú využiť asistenčné služby poskytované k PZP teda ak sú súčasťou poistnej zmluvy .
Čo môžete od týchto služieb očakávať ?
Rozsah a pomoc asistenčných služieb jednotlivých poisťovní sa môže líšiť, ale pri uzatvorení svojho poistenia dostane každý k poistnej zmluve aj doklad o rozsahu asistenčných služieb k svojmu poisteniu.
Napr. v rámci asistenčných služieb je dôležité vedieť, či Vám pri odťahu pokazeného vozidla tento zorganizujú, alebo či aj náklady, alebo časť nákladov s tým spojených, aj uhradí poisťovňa.
Ďalšie druhy asistencií môžu byť aj napr. pomoc pri strate kľúčov, vybití batérie, defekte atď.
Je dôležité si pred uzatvorením svojho poistenia prečítať, okrem cenových ponúk poistenia aj informáciu o príslušných asistenčných službách tej, ktorej poisťovne a o ich rozsahu.
Tieto si môžete pozrieť a porovnať pri uzatváraní poistenia PZP na stránke porovnávača PZP www.mojepzp.sk, kde pri každej ponuke poistenia jednotlivých poisťovní, nájdete aj informácie o dosahu a rozsahu asistenčných služieb jednotlivých poisťovateľov.
Ako sa zachovať v prípade, potreby takýchto služieb ?
Pri uzatvorení poistenia by mal každý poistený dostať od poisťovne, alebo poisťovacieho poradcu k samotnej zmluve aj tzv. asistenčnú kartičku, alebo letáčik, kde sú uvedené tel. čísla na ktoré môžete zavolať 24 hodín denne a požiadať o pomoc. Je tam uvedené aj číslo vašej poistnej zmluvy, ktorú poviete operátorovi a ten už Vám poradí a vysvetlí na aké asistencie máte nárok podľa poistnej zmluvy a zorganizuje pomoc.
Je dobré si toto tel. číslo uložiť napr. do svojho mobilu, aby bolo stále poruke, nakoľko ak sa stane nepríjemnosť, niekedy je problém si logicky uvedomiť a zvoliť správny postup.
Využitím asistenčných služieb k PZP alebo havarijnému poisteniu vozidla, či už vášmu vlastnému alebo prenajatému, či zapožičanému, šetríte až desiatky až stovky eur, spojených so zháňaním pomoci v čase núdze na ceste nehovoriac o ušetrení času a nervov.
Všetky tieto informácie Vám poskytuje mojepzp.sk pri porovnaní ponúk a pri uzatváraní poistenia PZP na stránke www.mojepzp.sk.
Vaše mojepzp.sk